Aktualności

Wycieczka "CARITAS" do Krakowa

Dnia 17 lutego 2017 roku odbyła się wycieczka wolontariuszy SK Caritas do Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w teatrze. I to właśnie Teatr im. Juliusza Słowackiego, jego scena i ludzie, którzy na niej tworzyli, byli bohaterami spektaklu edukacyjnego „ Teatr w Krakowie. Prolog”. Twórcy spektaklu wykorzystali materiały, fakty odnalezione w teatralnych archiwach, by na ich podstawie stworzyć żywe, atrakcyjne i dialogujące z naszą dzisiejszą rzeczywistością, przedstawienie. Oglądany przez nas spektakl – podróż w barwny, wielowymiarowy i efektowny sposób prowadził nas przez najciekawsze wydarzenia historyczne związane z Teatrem im. J. Słowackiego od momentu jego powstania aż po II wojnę światową.

Po uczcie duchowej w teatrze pojechaliśmy tramwajem nr 10 na Wawel. Zamek Królewski na Wawelu – wielowiekowa siedziba królów polskich – to jedno z najbardziej znaczących historycznie i kulturalnie miejsc w Polsce. W komnatach eksponowane są słynne arrasy nabyte przez Zygmunta Augusta, wspaniałe renesansowe malowidła włoskie oraz wyroby rzemiosła artystycznego. Szczególnie oryginalny jest wystrój Sali Poselskiej, której kasetonowy strop zdobią rzeźbione głowy rajców i posłów. Z zamku przeszliśmy do Katedry Wawelskiej – słynnej świątyni i nekropolii królów polskich, bohaterów narodowych, wieszczów (A. Mickiewicza, J. Słowackiego), a pod Wieżą Srebrnych Dzwonów w krypcie szczątki marszałka J. Piłsudskiego oraz prezydenta L. Kaczyńskiego i jego małżonki. Szczególnie zachwyciła nas Kaplica Zygmuntowska – perła nie tylko polskiego renesansu. Padający deszcz uniemożliwił nam zwiedzanie Smoczej Jamy, czyli jaskini wypłukanej wodami Wisły i od wieków utrwalonej w legendzie jako siedziba smoka, którego rzeźba ziejąca ogniem stoi przed wejściem do groty.

Następnie Drogą Królewską przeszliśmy w kierunku Rynku Głównego ulicą Kanoniczą, potem Grodzką, przy której znajdują się m.in. jeden z najstarszych krakowskich kościołów pod wezwaniem św. Andrzeja oraz barokowy kościół śś. Piotra i Pawła. Pod kopuła tegoż kościoła zawieszone jest „wahadło Foucaulta” świadczące o ruchu obrotowym Ziemi.

Na Rynku obejrzeliśmy Sukiennice – unikalną, średniowieczną budowlę, następnie zwiedzaliśmy kościół Mariacki ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza i polichromiami Jana Matejki. Naszemu odejściu z Rynku towarzyszył hejnał z wieży kościelnej, skierowaliśmy się ulicą Floriańską w kierunku Bramy Floriańskiej i barbakanu – słynnego „rondla”, który bronił ongiś dostępu do bramy miasta.

Pozostały czas do odjazdu pociągu spędziliśmy w Galerii Krakowskiej.

Egzaminy zewnętrzne

Matura

Egzamin zawodowy

Informacje o ochronie danych osobowych

Deklaracja dostępności strony internetowej

18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Goście na stronie

Odwiedza nas 814 gości oraz 0 użytkowników.

Adres Szkoły

Zespół Szkół Technicznych

ul. Armii Krajowej 51A

37-100 Łańcut tel. 17 225 2286

fax 17 225 6893

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.