canadian online pharmacy
KONKURS NA PLAKAT pod tytułem: „ZST dopalaczom mówi NIE!”

Dołącz do nas...

  • 001.jpg
  • 002.jpg
  • 2.jpg
  • 004.jpg
  • 005.jpg
  • 8.jpg
  • 10.jpg
  • 12.jpg
  • 15.jpg
  • 16.jpg
  • P1050076.jpg
  • P1050081.jpg
  • P1050224.jpg
  • sportowcy.jpg
  • TMR1.jpg
pajacyk
adres

Imieniny

Dzisiaj jest
Czwartek
31 lipca 2014
Imieniny obchodzą
Beatus, Demokryt, Emilian, Ernesta, Ernestyna, Helena, Ignacy, Iga, Ignacja, Żegota, Justyn, Ludomir
Do końca roku zostało
154 dni

ministersto_link
komisja_link

LUKS "ZIELONI"

               Sponsor

 

 


  Strona klubu


  Osiągnięcia


 

Goście na stronie

Naszą witrynę przegląda teraz 35 gości 

Licznik odwiedzin


Liczba odwiedzin: 592 225
07
Lis
2010
KONKURS NA PLAKAT pod tytułem: „ZST dopalaczom mówi NIE!”

SZKOLNY KONKRS

WIEDZY O UZALEŻNIENIACH

 

Cele konkursu:
  - Dostarczenie podstawowych wiadomości o substancjach uzależniających
  - Propagowanie wiedzy na temat szkodliwości uzależnień
  - Poszerzenie wiedzy na temat wpływu zdrowego stylu życia na zdrowie, sprawność intelektualną i kondycję fizyczną
  - Kształtowanie umiejętności rozpoznawania psychologicznych cech uzależnienia
  - Propagowanie życia bez nałogów
  - Skłanianie uczniów do zachowań asertywnych
  - Rozwijanie wyobraźni plastycznej.
Termin:

  -  Etap I  - 16 listopada 2010 roku - godzina 855- 1135 (wtorek)

  -  Etap 11 – 25 listopada 2010 roku -  godzina 1240 (czwartek)

  -  Etap III – 02 grudnia 2010 roku – godzina 1240 (czwartek)

 

Zgłoszenia drużyn do konkursu przyjmują wychowawcy klas w terminie do 10 listopada 2010 roku.

 

Organizatorzy konkursu:

-  mgr Agnieszka Zając - pedagog szkolny

- mgr Ewa Brzyszcz – nauczyciel języka angielskiego

 

 

 

W konkursie może wziąć tylko jedna czteroosobowa drużyna z klasy.

 

  1. Tematyka konkursu:

- Podstawowe informacje na temat uzależnień :

        Alkohol:

  • Alkohol jako substancja chemiczna
  • Obecność alkoholu we krwi, upojenie alkoholowe
  • Działanie alkoholu na organizm człowieka
  • Działanie alkoholu na psychikę człowieka
  • Powstawanie uzależnienia, skutki uzależnienia

       Nikotyna:

  • Nikotyna jako substancja chemiczna
  • Działanie nikotyny na organizm człowieka
  • Działanie nikotyny na psychikę człowieka
  • Powstawanie uzależnienia, skutki uzależnienia

      Narkotyki:

  • Narkotyk jako substancja chemiczna
  • Klasyfikacja i podział narkotyków
  • Działanie poszczególnych narkotyków na organizm człowieka
  • Działanie poszczególnych narkotyków na psychikę człowieka
  • Powstawanie uzależnienia, skutki uzależnienia

     Dopalacze:

  • Dopalacze jako substancja chemiczna
  • Klasyfikacja i podział dopalaczy
  • Działanie poszczególnych dopalaczy na organizm człowieka
  • Działanie poszczególnych dopalaczy na psychikę człowieka
  • Powstawanie uzależnienia, skutki uzależnienia

     Komputer i Internet:

  • Formy działalności młodych ludzi w Internecie
  • Zagrożenia dla zdrowia fizycznego i psychicznego związane z komputerem i Internetem
  • Objawy uzależnienia do komputera i Internetu

-  Propagowanie zdrowego stylu życia. Alternatywne formy spędzania czasu wolnego.

-  Asertywność.

 

 

  1. Przebieg konkursu:

 

Etap I - drużynowy:

 

Każda klasa typuje do konkursu 4 osobową grupę uczniów. Zadaniem uczniów będzie wykonanie w określonym czasie pracy plastycznej na temat: „ Młodzi, wolni od uzależnień” .

Plakaty –wykonanie:

- na papierze formatu A1

- kolor papieru nieokreślony

- technika dowolna: rysunek, szkic, kolaż itp.

-wykorzystane materiały według pomysłu ( mogą to być kolorowe papiery, gazety, tkaniny, węgiel, ołówek, pisaki, kredki, farby itp.)

* wszystkie materiały ( w tym papier formatu A1) do wykonania plakatu każda grupa organizuje sobie we własnym zakresie!

 

Grupy nie mogą przynieść ze sobą na konkurs gotowego szkicu plakatu.

Należy wcześniej przemyśleć ewentualny projekt i określić potrzebne do jego wykonania materiały.

Plakaty (podpisane na odwrocie) oceniane są przez niezależne jury. Do etapu II przechodzi 5 drużyn.

Kategorie oceny prac:

-          zgodność z tematem

-          pomysłowość

-          estetyka wykonania

-          współpraca w grupie, zaangażowanie wszystkich członków grupy

 

Etap II – drużynowy:

Drużyny mają do wykonania 5 zadań. Za każde zadanie zdobywają punkty.

Dwie drużyny które zdobędą największą liczbę punktów zagrają w finale.

 

Etap III – finał:

Gra w statki:

Każda drużyna otrzymuje planszę na której rozmieszcza trzy swoje statki:

Statek 1 – dwumasztowiec

Statek 2 – pięciomasztowiec

Statek 3 – siedmiomasztowiec

Na dwóch wybranych polach rozmieszczonych statków, drużyna umieszcza ( jedna możliwość =jedno pole) dwie możliwości podpowiedzi grupy. Zdobytą podpowiedź grupa może wykorzystać w dowolnej chwili. Następnie przekazują planszę prowadzącemu, który przenosi statki na duże plansze niewidoczne dla drużyny przeciwnej. Zadaniem drużyn jest zatopienie statków przeciwnej drużyny. Aby móc typować pole, trzeba odpowiedzieć na pytanie wylosowane z puli pytań. Uczniowie między sobą ustalają kolejność osób które będą udzielać odpowiedzi na pytanie. Brak prawidłowej odpowiedzi na pytanie jest równoznaczny z utratą szansy na typowanie pola. Wygrywa drużyna, która pierwsza zatopi statki przeciwnika.

 

Wzór planszy

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

H

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

J

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagrody:

 

W konkursie dla zwycięskiej drużyny przewidziane są dyplomy i nagrody książkowe.

Członkowie drużyny która zajmie II miejsce otrzymają pamiątkowe dyplomy.