Wagary i co dalej...?

   W dniach 3 – 6 kwietnia uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w zajęciach warsztatowych prowadzonych przez Panią psycholog Karolinę Szeligę z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej z Łańcuta. Celem zajęć było zwiększenie świadomości młodzieży odnośnie powodów podejmowania wagarów oraz dalszych konsekwencji tych decyzji. Uczniowie wspólnie tworzyli listę działań, które mogą podejmować, by wpłynąć na zminimalizowanie zjawiska wagarów wśród swoich kolegów i koleżanek.

    W czasie zajęć pracowano w grupach, wykorzystując metodę burzy mózgów. Wzajemnie wypracowane pomysły poddawano pod dyskusję. Uczniowie byli aktywni, kreatywni, otwarci na współpracę, chętnie wymieniali się pomysłami i co najważniejsze sami zgłaszali propozycję działań, których wykonawcami mogę być oni sami.
Oto przykładowe pomysły działań, które powinny zminimalizować wagarowanie:

- tworzenie miłej atmosfery w klasie, poprzez włączanie innych do rozmowy,
- zachęcanie do chodzenia do szkoły, a nie namawianie do wagarów,
- pomaganie słabszym kolegom w nauce,
- udzielanie sobie wsparcia w przeżywanych problemach,
- zaangażowanie się w życie klasy, szkoły, by poczuć więź.

   Praca przebiegała w pogodnej i życzliwej atmosferze. Wszyscy uczestnicy byli pod wrażeniem tych zajęć. Uczniom bardzo podoba się taka forma aktywności i proponują, by częściej je organizować.