SZKOLNY KONKRSWIEDZY O UZALEŻNIENIACH |
Cele konkursu:
- Dostarczenie podstawowych wiadomości o substancjach uzależniających
- Propagowanie wiedzy na temat szkodliwości uzależnień
- Poszerzenie wiedzy na temat wpływu zdrowego stylu życia na zdrowie, sprawność intelektualną i kondycję fizyczną
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania psychologicznych cech uzależnienia
- Propagowanie życia bez nałogów
- Skłanianie uczniów do zachowań asertywnych
- Rozwijanie wyobraźni plastycznej.
Termin:
Zgłoszenia drużyn do konkursu przyjmują wychowawcy klas w terminie do 10 listopada 2010 roku.
Organizatorzy konkursu:
- mgr Agnieszka Zając - pedagog szkolny
- mgr Ewa Brzyszcz – nauczyciel języka angielskiego
W konkursie może wziąć tylko jedna czteroosobowa drużyna z klasy.
- Podstawowe informacje na temat uzależnień :
Alkohol:
Nikotyna:
Narkotyki:
Dopalacze:
Komputer i Internet:
- Propagowanie zdrowego stylu życia. Alternatywne formy spędzania czasu wolnego.
- Asertywność.
Etap I - drużynowy:
Każda klasa typuje do konkursu 4 osobową grupę uczniów. Zadaniem uczniów będzie wykonanie w określonym czasie pracy plastycznej na temat: „ Młodzi, wolni od uzależnień” .
Plakaty –wykonanie:
- na papierze formatu A1
- kolor papieru nieokreślony
- technika dowolna: rysunek, szkic, kolaż itp.
-wykorzystane materiały według pomysłu ( mogą to być kolorowe papiery, gazety, tkaniny, węgiel, ołówek, pisaki, kredki, farby itp.)
* wszystkie materiały ( w tym papier formatu A1) do wykonania plakatu każda grupa organizuje sobie we własnym zakresie!
Grupy nie mogą przynieść ze sobą na konkurs gotowego szkicu plakatu.
Należy wcześniej przemyśleć ewentualny projekt i określić potrzebne do jego wykonania materiały.
Plakaty (podpisane na odwrocie) oceniane są przez niezależne jury. Do etapu II przechodzi 5 drużyn.
Kategorie oceny prac:
- zgodność z tematem
- pomysłowość
- estetyka wykonania
- współpraca w grupie, zaangażowanie wszystkich członków grupy
Etap II – drużynowy:
Drużyny mają do wykonania 5 zadań. Za każde zadanie zdobywają punkty.
Dwie drużyny które zdobędą największą liczbę punktów zagrają w finale.
Etap III – finał:
Każda drużyna otrzymuje planszę na której rozmieszcza trzy swoje statki:
Statek 1 – dwumasztowiec
Statek 2 – pięciomasztowiec
Statek 3 – siedmiomasztowiec
Na dwóch wybranych polach rozmieszczonych statków, drużyna umieszcza ( jedna możliwość =jedno pole) dwie możliwości podpowiedzi grupy. Zdobytą podpowiedź grupa może wykorzystać w dowolnej chwili. Następnie przekazują planszę prowadzącemu, który przenosi statki na duże plansze niewidoczne dla drużyny przeciwnej. Zadaniem drużyn jest zatopienie statków przeciwnej drużyny. Aby móc typować pole, trzeba odpowiedzieć na pytanie wylosowane z puli pytań. Uczniowie między sobą ustalają kolejność osób które będą udzielać odpowiedzi na pytanie. Brak prawidłowej odpowiedzi na pytanie jest równoznaczny z utratą szansy na typowanie pola. Wygrywa drużyna, która pierwsza zatopi statki przeciwnika.
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
G |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
H |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nagrody:
W konkursie dla zwycięskiej drużyny przewidziane są dyplomy i nagrody książkowe.
Członkowie drużyny która zajmie II miejsce otrzymają pamiątkowe dyplomy.
Egzamin zawodowy
Odwiedza nas 147 gości oraz 0 użytkowników.
Zespół Szkół Technicznych
ul. Armii Krajowej 51A
37-100 Łańcut tel. 17 225 2286
fax 17 225 6893
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.