Wchodząc na teren szkoły nie trudno zauważyć uczniów klasy I technikum geodezji odbywających praktykę zawodową. Słońce czy deszcz, niestrudzenie gromadzą się od porannych godzin, podzieleni na trzy grupki rozkładają sprzęt, mierzą i zapisują odczyty. Zadanie trudne? – na to mogą odpowiedzieć jedynie uczniowie, bowiem w efekcie miesięcznej praktyki ma powstać mapa sytuacyjna terenu szkoły w skali 1:500. Chcesz zobaczyć efekty pracy uczniów? – zapraszamy Cię zatem na tę samą stronę za kilka dni. Tymczasem uczniowie piszą o trwających praktykach:
Sądzę, że praktyki są bardzo ciekawe, ponieważ wiedza, która wykładana była na lekcjach nie była dla mnie zbyt zrozumiała. Praktyka ukazała mi nowe światło na geodezję. Dzięki niej nauczyłem się obsługiwać sprzęt geodezyjny i mierzyć budynki, działki. Nauczyłem się również działać w zespole, co jak się okazało jest bardzo ważne. Poza nauką, poznałem w szkole wiele nowych koleżanek i kolegów.
Maciej
Według mnie praktyki były zwieńczeniem całorocznego nauczania geodezji. W trakcie zajęć z przedmiotów poznaliśmy tylko teorię, a teraz możemy zastosować ją w praktyce. Jest to przedmiot nie wymagający większego wysiłku fizycznego, ale dużej wiedzy merytorycznej. Dzięki odbywanej praktyce, dochodzę do wniosku, że tym właśnie chcę zajmować się w przyszłości.
Dawid
Praktycznie przez cały rok uczyliśmy się tylko w teorii. Teraz mamy praktykę więc fajnie jest zobaczyć jak to wszystko wygląda w rzeczywistości. Sporządzanie mapy, opisów topograficznych, zakładanie punktów osnowy - bardzo mi się to podoba.
Kamila
Moim zdaniem praktyki to bardzo dobry pomysł. Pozwalają one na lepsze poznanie sprzętu geodezyjnego oraz jego obsługę. Praktyki geodezyjne w klasie pierwszej wprowadzają nas do zawodu – naszej przyszłej pracy. Teoria to nie wszystko.
Katarzyna
Egzamin zawodowy
Odwiedza nas 286 gości oraz 1 użytkownik.
Zespół Szkół Technicznych
ul. Armii Krajowej 51A
37-100 Łańcut tel. 17 225 2286
fax 17 225 6893
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.